bazbo – de wereld van Bas Langereis, het middelpunt der aarde

Bas Langereis leest u voor!

05-06-2024

B-log: 8 t/m 14 juni 2024

Filed under: B-log 2024 — bazbo @ 11:17

Vrijdag 14 juni:
Kwart over zes. Ik loop een ronde hard langs kanaal en Grift. Niet heel soepel, maar het lukt. Begin van de ochtend doe ik wat klussen voor De verjaardag van Anja en een enkel werkding. Koffie. Ik wandel naar een super en boekhandel. Meer koffie met De Vrouw. Dan wandel ik een rondje en haal het groentepakket op. Lunch. Afwasje. We hozen water uit het souterrain. Lezen. De Zoon is er om vier uur en gaat met De Vrouw winkelen. Ik maak avondeten: een stoemp van aardappel en krulandijvie met een salade van het restant van gisteren aangevuld met radijs, komkommer en kerstomaat. Voor De Vrouw en De Zoon bak ik kipfilet. We eten alles op. Natafelen. Afwas en afval. Krant. Webstek. Lezen.
Muziek vandaag: The Itself Of Itself (Bass Communion), UK (UK), Enchilao (Amparanoia), Bongo Fury (Frank Zappa), New Dawn – Live 1973 (Pat Smythe Quartet)

Donderdag 13 juni:
Nog goed geslapen ook. Vroeg op de werkplek. Zeer volle dag. Geen gelegenheid om tussen de middag buiten te wandelen. Kwart over vijf thuis. Krant. De Vrouw serveert het restant soep vooraf, dan wraps met groenenvulling, salade ernaast en een fruitsalade van appel en watermeloen. We eten alles op. Natafelen. Afwas. Webstek. Lezen.
Muziek vandaag: het tweede en derde (bonus)plaatje (het concert) van Gallery Of Dreams – Plus Live! (Gandalf)

Woensdag 12 juni:
Kwart voor zes op. Ik loop een ronde hard; die lukt. Koffie met De Vrouw. Foto’s bewerken. Halverwege de ochtend wandel ik naar de super. Meer koffie met De Vrouw. We gaan naar het souterrain en hozen wat water. Lunch. Afwasje en huishoudelijks. We fietsen naar een kringloopwinkel op zoek naar theaterkledij, maar vinden niets. Thuis nog foto’s bewerken en uploaden naar deze webstek. Eind van de middag maak ik avondeten. Eerst is er een restant soep van gisterenavond. Ik leg oesterzwam en groenten in de oven en doe daar uiteindelijk een sesam-honingdressing overheen. Ook is er salade van bosui, koolrabi, radijs en komkommer. Voor De Vrouw heb ik kabeljauw uit de oven. We eten alles op. Afwasje. Kranten. Webstek. Lezen.
Muziek vandaag: Garden Of Dreams (Gandalf), Maisha (The Zawose Queens), The Itself Of Itself (Bass Communion),

Dinsdag 11 juni:
Het is koud buiten. Op tijd op de werkplek. Veel af te handelen en uit te werken. Tussen de middag wandel ik door bos en veld. In de middag ook veel af te handelen en uit te werken. Kwart over vijf thuis. De Vrouw serveert eerst een soep van courgette, prei en aardappel. Daarna volgen het restant van de linzenschotel en het restant salade van gisteren, met witte bonen en een fruitsalade van watermeloen, appel en rozijnen. Afwasje. Krant. Webstek. Foto’s van het weekend.
Muziek vandaag: The Itself Of Itself (Bass Communion), Maisha (The Zawose Queens), Sidelong (Ui)

Maandag 10 juni:
Geen wekker, toch om kwart over zes op. Ik loop een ronde hard langs Grift en kanaal. Moeizaam, maar het lukt. Acht uur ben ik aan het werk. Veel af te handelen. Elf uur loop ik door regen naar de super. Koffie met De Vrouw. En lunch. En afwasje. Verder met afhandelen en overleg. Half vijf is het klaar. Ik maak avondeten. Een schotel van ui, paprika, aardappel en linzen met ernaast een salade van bosui, koolrabi, komkommer en kerstomaat. Voor De Vrouw bak ik runderschnitzel. We eten er fiks van. Afwasje. Dan zoeken we naar stoelreserveringen voor twee treinreizen in Spanje in september. Het lukt niet op de hogesnelheidslijnen, dus kijken we naar treinen waar geen reserveringen voor nodig zijn. Die zijn er, maar duren veel langer én dan zijn we laat op de plaats van bestemming. Hmm. Dan moeten we overleggen met de accomodaties op die bestemmingen of het akkoord is dat we later op de avond aankomen. Wordt vervolgd, dus. Krant. Webstek. Lezen.
Muziek vandaag: the skies, they shift like chords (Roger Eno), More Than Just A Seagull (Gandalf), At First Light (Ralph Towner), Electric Warrior (T. Rex)

Zondag 9 juni: van Rouen naar Apeldoorn
Een wekker gaat om half zeven. Niet zo heel veel geslapen, maar het gaat. Om acht uur zijn we klaar en kunnen we uitchecken. We krijgen een handgeschreven nota mee. Er is sowieso niets elektronisch in het ‘kantoor’, met uitzondering van een pinautomaat. Een half uur later zijn we op het station. Daar kopen we ontbijt, koffie en water. We kunnen op ons gemak zitten en uitzoeken hoe en waar de trein vertrekt. Even voor tien zijn we onderweg. Vijf minuten voor de tijd van de dienstregeling zijn we op station St. Lazare. Het is even zoeken naar de verbindende trein en hoe we een kaartje kunnen kopen maar zowaar: het gaat soepel. Nog voor twaalf uur zijn we op Gare du Nord. Daar hebben we bijna een uur, dus koffie. Even voor één uur zijn we met de Eurostar onderweg en half drie arriveren we in Brussel Midi. Daar hebben we een kwartiertje voor de overstap op de trein naar Amsterdam. Die staat klaar en we vinden een zitplaats; al snel loopt de trein helemaal vol. De reis verloopt voorspoedig en half zes zijn we op Schiphol. Daar een soepele overstap op de trein naar Enschede. Kwart voor zeven staan we op het station in Apeldoorn. We eten iets bij de grillzaak. Kwart voor acht thuis. Koffer is snel uitgepakt. Kranten.

Zaterdag 8 juni: Rouen
Ik ben pas rond half acht wakker en op; De Vrouw doet er wat langer over. We nemen vanmorgen de tijd, eten iets in onze kamer en na half elf wandelen we naar een terras voor koffie. Dan gaan we naar de metro/tram-halte bij het paleis van justitie en nemen de lijn naar de overzijde van de Seine en stappen uit bij halte Europe. Het is een kwartiertje lopen naar de Jardin des Plantes. Daar is veel te zien, ook al zijn niet alle kassen toegankelijk. Tussendoor vinden we even buiten de tuinen een boulangerie en kopen brunch die we in de botanische tuin nuttigen. We kijken nog verder rond. Halverwege de middag nemen we de tram weer terug naar het oude centrum. Op de Place du Vieux-Marché bezoeken we de Eglise de Sainte Jeanne d’Arc. We struinen nog wat door smalle straatjes, eten ijs en uiteindelijk zijn we terug bij het hotel. Even uitrusten. Vervolgens gaan we op zoek naar een restaurant. Dat vinden we zeer dichtbij. Het is een Pakistaan-Indiaan en deze is nog fijner dan die van eergisteren. We eten pakora en samosa, tandoori chicken en spinaziecurry met aardappel, rijst en kaasnaan. Thee met kaneel en kardemom toe. Het is een alleraardigst tentje, heel klein maar ook heel goed. Na afloop wandelen we nog een klein rondje langs de kathedraal en het Gros-Horloge en eten we ijs op de bekende plek. Half tien zijn we terug in het hotel.

• • •

Geen reacties »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post.